Trudności związane z wejściem na rynek internetowy

Nie ma złotego przepisu na sukces w sprzedaży internetowej. Wbrew pozorom sprzedaż internetowa może być trudniejsza od tradycyjnej, a to z prostej przyczyny – w sicie cała konkurencja jest pod ręką – nie trzeba nigdzie chodzić, żeby sprawdzić ceny w innych sklepach.

Nie jest łatwo, ale w końcu niektórym się udaje.

Przede wszystkim potrzebny jest czas na rozwój firmy i oczywiście pieniądze – zawsze większe niż początkowo zakładamy. Promocja internetowa mimo że jest w sumie najskuteczniejszą i najtańszą formą reklamy potrafi sporo kosztować i tu musimy się na stawić na systematyczny koszt.

Istotna też jest branża i produkt jaki sprzedajemy – w każdej branży jest nico inaczej, są inne warunki i każdy produkt jest inny. Dlatego cała trudność polega na odpowiednim dobraniu metod marketingowych.

Są braże łatwiejsze i trudniejsze – co wynika z konkurencji. Jednak nawet w bardzo trudnych sektorach można się przebić, czego przykładem mogą być takie marki jak Zalando, Gomez, czy Answear.

W handlu internetowym funkcjonują teżpewnego rodzaju nietypowe sektory. Czy to chociażby zw. na strukturę specyfikę, czy chociażby formę produktu lub liczbę podmiotów na rynku. Do tego rodzaju sektorów można by przykładowo zaliczyć dekoracje ślubne, gdyż taki produkt jakim są dekoracje ślubne nie jest oferowany w dużych ilościach w internecie, a raczej dominują tu normalne formy sprzedaży, co oczywiście nie oznacza że dekoracje ślubne nie są oferowane w internecie.

Istnieje wiele firm internetowych oferujących dekoracje ślubne jak na przykład Sweet Dream i jak w każdym sektorze e-handlu y można tu również wskazać kilku liderów, którzy sprzedają dekoracje ślubne.

Nie powinno to nikogo dziwić, na pewno sprzedając dekoracje ślubne przez internet da się zarobić jak na każdym innym towarze. Prócz dekoracji ślubnych można wśród tego typu nietypowych sektorów e-handlu zwrócić uwagę na regionalne rynki internetowe.

Przykładowo firma Extra z Warszawy, funkcjonuje przede wszystkim na rynku w Warszawie, chociaż nie tylko. Skoro w e-handlu nie ma czegoś takiego jak ograniczenia terytorialne, zatem czemu firma Extra stosuje lokalną strategię sprzedaży i oferuje swoje opony w Warszawie?

Powodem jest tu prawdopodobnie struktura konkurencji, gdyż na rynkach lokalnych jak na przykład Warszawa mimo wszystko jest mniejsza liczba podmiotów konkurencyjnych niż na rynku krajowym, a firma Extra Opony z Warszawy nie jest wyjątkiem stosującym tego rodzaju strategię sprzedaży.

Źródła:
https://www.investor.wroclaw.pl

Jedna myśl na temat “Trudności związane z wejściem na rynek internetowy

  1. Ludziom się wydaje, że założą sklep internetowy i będą trzepać kokosy, a to dopiero początek drogi

Dodaj komentarz